2012. január 29., vasárnap

Probléma megoldás?!

Írtam hogy kaptam egy szuper tanácsot Esztertől, amit mégegyszer köszönök. Nem akartam ezt a túrázos bejegyzésbe írni, gondoltam jobb így külön.. átláthatóbb. Szóval, már említettem hogy az a problémám Pacával ha lát egy idegen kutyát elkezd ugatni, és húzni felé. Nem bántani akarja, hanem csak szimplán odamenni. Dehát ez is baj. Már rengeteg módszert kipróbáltam és semmi sem használt. Az utobbi időben juti falattal tereltem el a figyelmét. El tereli, de nem lehet azt örökké csinálni hogy jön egy kutya, akkor gyors veszek elő kaját.. Szóval azt tanácsolta Eszter, hogy ha jön egy kutya, és elkezdi ugatni meg húzni felé, akkor forduljak meg az ellenkező írányba, és határozottan, rántsam magam mellé a kutyát. Ne értsétek félre nem rángatom a kutyát, hanem egy rántás. Ki is próbáltuk még a túrából haza fele jövet. Többször kellett irányt változtatni hogy lenyugodjon, de meglett a hatása!! Ma viszem le előbb a kirándulás előtt. Állunk és várok hogy jöjjön tesóm és apukám le. Elsétál előttünk egy ismeretlen kutya kb. 4 méterrel odébb, Paca csak nézi, semmi húzás, semmi ugatás. Jóóó naagy díícséret :DD. Ilyenkor nem használok kaját, hanem szóban dícsérem, meg van mikor megsimogatom. Mivel ez nem feladat hanem elvárom hogy Ő ezt megcsinálja. Szóval ez most használni fog. Jó lenne ha lenne olyan ember aki megvárja hogy lenyugodjon a kutya, csak Paca ismerős láttán nem csinálja ez. Valószínű Eszter tud hozni kutyákat, és tudjuk gyakorolni majd a közömbösítést. De utcán is fogjuk, séta alatt, midig. Ha meg elmegy a kutya akkor elmegy. De szerintem ez a módszer tuti hogy be fog válni :DD. Hogyha viszont nem akkor elmegyünk a kutyadumára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése